Westerstraat 238
1015 MT, Amsterdam
info@mensendieck-fysiotherapie.nl

Chronische Pijn

Leer uw pijn weer onder controle te krijgen en verhoog uw kwaliteit van leven.

Pijn is een natuurlijk beschermingsmechanisme van het lichaam, en dit is belangrijk als er echt wat aan de hand is. Bij acute pijn is de oorzaak meestal duidelijk. Na een tijdje rust of behandeling van de oorzaak gaat deze pijn meestal weer over. Pijn kan echter ook chronisch worden. We spreken van chronische pijn wanneer de pijnklachten langer dan 3 maanden aanhouden. Er is dan vaak geen relatie meer met het oorspronkelijke letsel. Er zijn meerdere factoren die er voor kunnen zorgen dat deze pijn aanhoudt. Welke factoren dit zijn is persoon verschillend. Tijdens het consult zal er een analyse van jouw situatie gemaakt worden.

Tijdens de behandeling:

• Leert u hoe het pijnsysteem werkt
  • Leert u hoe u zelf de pijn kunt beïnvloeden
  • Leert u hoe u uw activiteitenniveau kunt uitbreiden
  • Leert u hoe u een betere kwaliteit van lezen kunt ervaren
  • Leert u weer vertrouwen te krijgen in uw eigen lichaam
  • Leert u uw lichaamsbewustwording en ontspanning te verbeteren
  • Balans te herstellen tussen belasting en belastbaarheid: vaak is er onder- of overbelasting
Tijdens een consult in onze praktijk worden deze redenen uitgevraagd gericht op uw persoonlijke situatie zodat daarop de juiste aangesloten behandeling kan worden gegeven.

Netwerk Chronische Pijn

U kunt ons vinden op de website van het netwerk chronische pijn. Volg hiervoor deze link.